jueves, 11 de abril de 2013

Reflexió sobre les possibilitats educatives d'un documental

Des de el meu punt de vista, els documentals si s'util·litezen amb un sentit, i relacionant-los amb la temàtica que s'estigui treballant a classe, poden tenir molta utilitat, ja que els nens poden interioritzar coneixements d'una manera més visual, i potser més atractiva per ells, que fer-ho a través de dossiers, fotocopies o llibres.

El que s'ha de tenir clar, és que un documental és una eina, la qual el mestre pot fer servir per ampliar la  informació o coneixements que ell vol transmetre als seus alumnes. El que no s'ha de permetre, és que un documental sigui l'única eina d'aprenentatge que tinguin els nens, i que en definitiva substitueixi al mestre.

Avui en dia hi ha gran quantitat de documentals sobre temàtiques molt diferents; com a bons mestres és molt important que sapiguem triar d'entre tots, els més adients per als nostres alumnes. Amb informació contrastada, ben sintetitzada, i amb un llenguatge i duració del vídeo adequat a l'edat dels nens que el vagin a veure.

Pel que fa a les temàtiques, per exemple a l'educació infantil si estan realitzant treball per projectes, normalment treballen temes molt generals, com pot ser, la mar, les flors, els animals, les Pitiüses...Després de haver realitzat una bona feina sobre el seu projecte, si que trobo adient per exemple per donar finalitzada la tasca, realitzar una visió sobre el tema en concret que s'estigui treballant a la classe, però sempre tenint en compte els aspectes que he citat anteriorment 
( llenguatge adient, duració...).




Les competències que he seleccionat són aquelles referents a l'autonomia de l'aprenentatge i l'anàlisi i reflexió sobre els processos d'ensenyament-aprenentatge. He seleccionat aquestes perquè he reflexionat sobre els elements que poden portar a una bona pràctica educativa, com poden ser els documentals i he identificat els marcs teòrics que justifiquen la pràctica de visionar un documenta,l a l'aula. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario