Decisions de com organitzar i gestionar el temps, espais [...] donen lloc a una altra manera de fer i entendre l'escola infantil.
Partint d'aquesta frase que apareix als apunts de l'assignatura, cal tenir en compte que l'organització de l'espai i el temps que l'escola decideixi, la caracteritzarà i en definitiva la definirà.
Una escola que dona importància a les rutines, amb una intencionalitat i que no estan plasmades en l'horari a l'atzar, ens diu que el concepte del temps, és valorat, estudiat, i tingut en compte per a poder desenvolupar de la millor manera possible totes les capacitats dels nostres infants.
Respecte al espai, també queda bastant clar, quines escoles el tenen en compte, i l'han estudiat. En el moment que entram al centre i visualitzem tant passadissos com aules, podem veure quines han creat espais tenint-lo en ment, ja que ens trobem espais que conviden als nens a desenvolupar situacions d'aprenentatge, múltiples relacions amb els demés...
En definitiva una escola que valora els conceptes d'espai i temps, és una escola que valora les necessitats i interessos dels infants.
Les competències que he seleccionat, són les relacionades amb la reflexió sobre el funcionament dels centres d'educació infantil i anàlisis i reflexió sobre els processos d'ensenyament- aprenentatge. He seleccionat aquestes perquè he fet una reflexió sobre la distribució del temps i l'espai, i he fet una explicació sobre el que seria la realització d'una bona pràctica a l'escola.
No hay comentarios:
Publicar un comentario