1. Organitzar i animar situacions d'aprenentatge:
Pel que fa a aquesta competència, puc dir que quan vaig estar
realitzant les meves pràctiques a l'escola bressol, em vaig adonar de la
importància que té realitzar una bona organització del treball, per a poder
motivar als nens oferint activitats que siguin del seu interès, que els
cridin l'atenció i que per tant puguin realitzar un aprenentatge significatiu
que els serveixi per la seva vida diària d'ara i en el futur.
2. Gestionar la progressió dels aprenentatges.
És important tenir i fer constància de la progressió dels infants
envers les activitats que realitzen, això ajuda als mestres i als infants
a veure de on han partit i fins a on han arribat. Cal realitzar una bona
observació i documentació per veure els avenços dels nens ( ho vaig fer
mitjançant vídeos graelles, notes de camp...), i poder informar per
exemple als pares.
3. El·laborar i fer evolucionar els dispositius de
diferenciació.
4. Implicar als alumnes en els seus aprenentatges i en la
seva feina.
Com a mestres crec que aquesta competència és de rellevant
importància, ja que penso que és molt important implicar als alumnes en els
seus aprenentatges. Hi ha que arribar als nens cercant temes de treball que els
puguin interessar, fer-los participis d'aquesta tria i que es sentin
protagonistes del seu aprenentatge, sempre guiat pel mestre.
5. Treballar en equip.
treballar en equip en la nostra professió es bàsic, ja a la
carrera es comença realitzant infinitat de treballs en grup, treballar en equip
no es senzill, i moltes vegades sorgeixen conflictes, però es resolen i es surt
endavant, aquesta es la clau dels treballs en grup. La feina de forma conjunta
de moltes coses positives, i estar clar que quan més caps pensants, més
idees es poden extraure.
6. Participar en la gestió de l'escola.
Pel que fa a aquesta competència no la vaig desenvolupar
gaire, ja que la meva estada a l’escola bressol no va estar molt llarga i no
vaig participar plenament en la gestió de l’escola.
7. Informar e implicar als pares.
Durant les meves pràctiques vaig poder assistir a una reunió
amb els pares i vaig poder veure quin és el funcionament d'aquestes informació
que se'ls hi dona, preguntes a resoldre...També hi havia una llibreta que
portaven els nens a la motxilla que servia com a via de comunicació entre família-escola, allí si anotaven temes d'interès tant per als pares com per als
mestres. Aquesta competència des de el meu punt de vista és una de les més
difícils, i que més he de treballar i aprendre. Penso que el contacte amb les
famílies a vegades és difícil, i s’ha de tenir tacte i pràctica de com
realitzar-lo.
8. Utilitzar les noves tecnologies.
L’ utilització de les noves tecnologies a l’escola bressol
que vaig estar no estava molt present. Vaig estar a la classe d’un a dos anys i
potser, en aquesta etapa encara no es treballa, i es fa més endavant.
Personalment crec que tinc un nivell bàsic, i que encara em queden moltes coses
que aprendre per a que en un futur pugui utilitzar correctament les noves
tecnologies amb els infants.
9. Afrontar els deures i els dilemes ètics de la professió.
Com a futura mestra m’agradaria establir valors ètics i
morals, i saber transmetre'ls als meus alumnes, treballar a una escola
inclusiva seria el que més m’agradaria.
10. Organitzar la pròpia formació contínua.
Els docents és molt important que ens estem formant contínuament,
l’estil d'ensenyança canvia amb els anys, la societat canvia, evoluciona i els
infants també, com a Mestres no ens hem de quedar enrere i adaptar-nos a les
noves tecnologies.
No hay comentarios:
Publicar un comentario